ЗАТВЕРДЖУЮ Директор
Насташівського КЗЗСО
Ю.Можняк

План заходів

щодо попередження насильницької моделі поведінки,

випадків булінгу серед учнів

на 2019 - 2020 н.р.

№ п/п Назва заходу Термін проведення Відповідальний Примітка
Проведення анонімного анкетування серед учнів на тему: «Попередимо насилля разом!» вересень 2019 р. Практичний психолог
2 Перегляд відео-презентації «Булінг як його розпізнати?». жовтень 2019 р. Практичний психолог
3 Години спілкування «Кібербулінг! Який він?». листопад 2019р. Класні керівники Практичний психолог
4 Проведення педради «Протидія та попередження булінгу в закладі освіти» листопад 2019р. Директор школи
5 Провести в закладі тиждень протидії булінгу серед вихованців. грудень 2019 р. Класні керівники Практичний психолог
6 Перегляд та обговорення мультфільмів про події з життя тих хто відрізняється від більшості у спільноті. грудень 2019 р Класні керівники Практичний психолог
7 Діалог-дискусія серед педагогів «Булінг-світова проблема чи одиничний випадок?» січень 2020 р. Практичний психолог
8 Година спілкування з батьками на тему: «Типові ситуації, які вчать дітей, що насильство – це норма» березень 2020 р. Класні керівники Практичний психолог
9 Конкурс-виставка плакатів на тему: «Не мовчи про насилля. Стоп булінг!» травень 2020 р. Педагог-організатор
10 Індивідуальне консультування як механізм виявлення випадків насилля. протягом року Практичний психолог
11 Проходження он-лайн курсу «Протидія та попередження булінгу в закладах освіти» протягом року Адміністрація



НАСТАШІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ

РОКИТНЯНСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

НАКАЗ

19.02.2019

с.Насташка

Про проведення службового розслідування факту булінгу

З метою об’єктивної перевірки фактів та з’ясування всіх обставин щодо порушення чинного законодавства в частині Закону України № 8584 від 18.12.2018р «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу», відповідно до методичних рекомендацій Міністерства освіти, науки та молоді, з метою виявлення та протидії булінгу серед учасників освітнього процесу

НАКАЗУЮ:

1. Комісії з розгляду випадків булінгу (Наказ № від 06.02.2019 року) в період з 19.02.2019 року по 21.02.2019 року:

1.1. Здійснити перевірку фактів та з’ясувати всі обставини, які наведені у доповідній записці класного керівника 9 класу Шило В.Я. від 19.02.2019 року щодо вчинення ученицею 10 класу Тарасенко Ю. цькування учня 9 класу Стельмаха К.

1.2. До роботи комісії залучити батьків Тарасенко Ю., Стельмаха К.

1.3. Голові комісії за результатами перевірки повідомити уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Службу у справах дітей.

1.4. Результати розслідування довести до відома усіх педагогічних працівників школи.

1.5. З наказом ознайомити весь педагогічний колектив під особистий підпис.

1.6. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Директор школи Ю. Можняк



Спільні перегляди та обговорення відеосюжетів мультфільмів всіма учасниками освітнього процесу щодо профілактики булінгу

/Files/images/2018-2019_nr/bulng_stornka/viber image 2019-02-22 , 13.46.21.jpg

/Files/images/2018-2019_nr/bulng_stornka/viber image 2019-02-22 , 13.46.22.jpg

/Files/images/2018-2019_nr/bulng_stornka/viber image 2019-02-25 , 18.38.57.jpg

/Files/images/2018-2019_nr/bulng_stornka/viber image 2019-02-25 , 18.38.58.jpg



Поради батькам

БУЛІНГ - ми всі можемо допомогти це зупинити

БУЛІНГ - ми всі можемо допомогти це зупинити. Наслідки булінгу виходять далеко за межі школи і шкільного двору. Якщо ви мати/батько чи опікун, дізнайтеся, на що ви повинні звертати увагу, що ви можете зробити, і куди ви можете звернутися за допомогою.

Що таке булінг?

“Булінг” – це агресивна поведінка, що зазвичай повторюється. Вона має за мету завдати шкоду, викликати страх або тривогу, або ж створити негативне середовище у школі для іншої особи. Булінг виникає у ситуації, в якій існує реальний чи уявний дисбаланс сил.

Типи булінгу

- Чи це булінг, якщо моїй дитині не завдано фізичного болю?

Булінг може виявлятися у багатьох формах.

Він може бути:

- фізичним – завдання ударів, штовхання, пошкодження або крадіжка власності

- словесним – обзивання, глузування або висловлювання, якими ображається стать, раса або сексуальна орієнтація

- соціальним – виключення інших із групи чи розповсюдження пліток або чуток

- в письмовій формі – написання записок або знаків, що є болючими чи образливими

- електронним (загальновідомий як кібербулінг) – розповсюдження чуток та образливих коментарів з використанням електронної пошти, мобільних телефонів (наприклад, надсилання СМС) і сайтів соціальних мереж.

-

Що таке електронний булінг або кібербулінг?

Це є електронне повідомлення, яке:

- використовується, щоб вивести з рівноваги, залякати або збентежити іншу особу;

- використовує електронну пошту, мобільні телефони, СМС і сайти соціальних мереж для залякування, настирного приставання, збентеження, соціального виключення і нанесення шкоди репутації і дружнім стосункам;

- включає приниження, образи і також може передбачати розповсюдження чуток, розкриття приватної інформації, фотографій або відео, або містити погрози завдати шкоду;

- завжди є агресивним і болючим.

Булінг є неприпустимим незалежно від того в якій формі він виявляється.

Чи конфлікт є те ж саме, що і булінг?

Іноді люди плутають конфлікт із булінгом, але це є різні речі.

Конфлікт виникає, коли між двома чи кількома особами існує незгода, розбіжність думок або різні погляди. Конфлікт між учнями не завжди означає, що це є булінг. Діти у ранньому віці вчаться розуміти, що інші люди можуть мати іншу думку, ніж їх власна, але розвиток цієї здатності сприймати іншу точку зору потребує часу, і цей процес продовжується до початку повноліття.

При конфлікті кожна особа вільно висловлює свої погляди і дисбалансу сил немає. Кожна особа відчуває, що може вільно заявити свою точку зору. Те, як люди вирішують конфлікт, може зробити його позитивним або негативним.

Конфлікт стає негативним, коли особа поводиться агресивно і виявляє це болючими висловлюваннями чи діями. Після цього конфлікт стає агресивною взаємодією. Конфлікт стає булінгом, лише коли він повторюється знову і знову, і існує дисбаланс сил. З часом може з’явитися схема поведінки, за якої особа, що поводиться агресивно у конфлікті, продовжує це робити або навіть загострює конфлікт. Особа, на яку спрямований агресивний конфлікт, може почуватися все менше і менше здатною висловити свою думку і все більше і більше безсилою. Саме тоді негативний конфлікт може перейти у булінг.

Наскільки серйозною проблемою є булінг?

Булінг є абсолютно неприпустимим. Він не повинен розглядатися просто як “період дорослішання”. Наукові дослідження і досвід постійно підтверджують, що булінг – це серйозна проблема, яка має далекосяжні наслідки для учнів, які причетні, їх родин, ровесників і найближчої громади.

У дітей, що є жертвами, або тих, що застосовують булінг проти інших дітей, або й тих, що є водночас жертвами і нападниками булінгу, існує ризик виникнення чисельних емоційних проблем і проблем поведінки і стосунків з людьми. Вони потребуватимуть підтримки дорослих, які б допомогли їм розвинути здорові відношення з людьми не лише у школі, але й протягом усього їх подальшого життя.

Учні, які є жертвами булінгу, часто страждають від соціального неспокою, самотності, відчуження, фізичних хвороб і низької самооцінки. У них також можуть розвинутися фобії, агресивна поведінка або депресія. Деякі учні пропускають школу, їх успішність падає, або навіть зовсім кидають школу через булінг.

Діти і підлітки, які навчилися використовувати силу й агресію, щоб завдавати страждань іншим, можуть взагалі перестати бачити різницю між добром і злом. З часом вони можуть стати жорстокими дорослими. Саме тому важливо якомога раніше допомогти їм перестати знущатися над іншими.

Чи хлопці і дівчата проявляють булінг однаково?

Схильними до булінгу можуть бути як хлопці, так і дівчата. Хлопці частіше вдаються до фізичного булінгу, а дівчата у більшості випадків застосовують більш непрямі дії, такі як розповсюдження пліток про однокласників, або ж ізолювання останніх шляхом виключення із спільної діяльності або груп. Проте з віком, як хлопці, так і дівчата більше вдаються до словесного і соціального булінгу.

- Як дізнатися, чи дитина/підліток є жертвою булінгу?

-

Мала дитина може і не знати слова “забіяка, той хто загрожує”, але вона розуміє, коли хтось поводиться підло, завдає їй болю, засмучує або залякує. Вона може про це вам не сказати, оскільки може турбуватися про те, що буде ще гірше, якщо вона “розкаже”, “пліткуватиме” або “видасть”.

Навіть якщо ваша дитина про це не говорить, ви можете побачити ознаки того, що вона є об’єктом булінгу. Ось деякі ознаки, на які потрібно звертати увагу:

- Діти, які страждають від булінгу, можуть не хотіти йти до школи або ж можуть плакати чи почуватися хворими у шкільні дні.

- Вони можуть не хотіти брати участь у спільній діяльності чи соціальних заходах з іншими учнями.

- Вони можуть поводитися інакше, не так, як звичайно.

- Вони можуть раптом почати губити гроші чи особисті речі, або ж приходити додому у порваному одязі чи з поламаними речами і при цьому дають неймовірні пояснення.

- Підлітки, які є жертвами булінгу і/або приставань, можуть також почати говорити про те, щоб кинути школу, і починають пропускати заходи, в яких приймають участь інші учні.

- Моя дитина є жертвою булінгу. Що мені робити?

-

1. Вислухайте свою дитину і запевніть її, що вона має право бути у безпеці.

2. Докладно з’ясуйте факти. Занотуйте, що і коли трапилося.

3. Допоможіть вашій дитині зрозуміти, що є різниця між “донести”, “пліткувати” чи “розповісти” і доповісти. Щоб доповісти, потрібна сміливість. Доповідають не для того, щоб створити проблеми для іншого учня, а для того, що захистити всіх учнів.

4. Домовтеся про зустріч для бесіди з учителем вашої дитини або директором чи психологом школи.

5. Хоча це й важко, намагайтеся зберігати спокій, щоб ви могли підтримати вашу дитину.

6. Слідкуйте за поведінкою вашої дитини. Якщо ваші зустрічі з персоналом школи не допомогли зупинити булінг, прийдіть до школи ще раз і поговоріть. Виконуйте ті кроки, що були узгоджені на зустрічі.

7. Зверніться до поліції, якщо булінг містить кримінальну поведінку, таку як напад із сексуальною метою або застосування зброї, або якщо загроза безпеці вашої дитини знаходиться у самій громаді, а не у школі.

- Як я можу допомогти своїй дитині справитися із булінгом?

-

Співпрацюючи зі школою, щоб допомогти своїй дитині чи підлітку подолати проблему булінгу, ви показуєте власним прикладом і відкрито заявляєте, що булінг – це погано.

Незалежно від віку, ви можете допомогти, заохочуючи свою дитину говорити з вами про булінг і даючи такі поради:

- Зберігай спокій і обійди ситуацію.

- Розкажи дорослому, якому ти довіряєш – вчителю, директору, шкільному психологу, водію шкільного автобуса чи завідувачці їдальні про те, що трапилося, або повідом про це анонімно.

- Поговори про це із своїми братами чи сестрами, або з друзями, щоб тобі не здавалося, що ти одинокий.

- Зателефонуй на дитячу лінію за номером 116 111 або 0 800 500 225 чи на гарячу телефонну лінію щодо булінгу за номером 116 000.

- Чи може бути, що моя дитина є нападником булінгу проти інших?

-

Діти, які знущаються з інших, часом це роблять і вдома, і в школі. Придивляйтеся і прислухайтеся до того, що відбувається у вашій власній родині. Чи є ознаки того, що хтось з ваших дітей постійно ображає і залякує свого брата чи сестру?

Діти, які знущаються з інших, іноді можуть бути агресивними і погано поводитися вдома, вони можуть не виявляти поваги до домашніх правил. Якщо вас тривожить можливість того, що ваша дитина може бути нападником булінгу проти інших, приглядайтеся до того, як вона взаємодіє з братами чи сестрами і з друзями, коли вони приходять до вас додому. Якщо вона видається агресивною, не ладнає з іншими або не виявляє емпатії – це також можуть бути ознаки того, що вона займається булінгом інших у школі.

Діти, які фізично знущаються з інших учнів, також можуть приходити додому із синцями, подряпинами і порваним одягом. У них раптом може з’явитися більше грошей на витрати, ніж звичайно, або ж нові речі, які вони, зазвичай, не могли б собі дозволити. Вони також можуть “грубо говорити” про інших учнів.

Поведінка булінгу може розвиватися протягом тривалого часу в результаті великих змін, втрат чи негативних переживань у житті дитини чи підлітка.

Подумайте про те, як проблеми і конфлікти вирішуються у вашому домі. Чи ви розмовляєте про проблеми з позитивної точки вирішення як одна родина? Важливим засобом попередження булінгу є подати гарний особистий приклад і показати своїй дитині, як долати труднощі без використання сили чи агресії.

Також важливо розповісти своїм дітям, що таке булінг. Ви повинні описати різні типи булінгу і пояснити, що це є болючим і шкідливим. Дайте своїй дитині знати, що булінг – це погано, і що за будь-яких обставин це є неприпустимою поведінкою.

- Що ж, принаймні моя дитина не причетна до булінгу...?

-

Кожен страждає у разі булінгу, і кожен може допомогти йому запобігти. У 85 відсотках випадків булінг відбувається у присутності свідків. Те, що вони бачать, впливає на свідків. Хоча свідки можуть боятися і не бажають вплутуватися, тому що самі бояться стати мішенню або ще більше погіршити ситуацію для жертви булінгу, вони можуть повідомити про булінг анонімно.

Ви можете допомогти своїй дитині зрозуміти, що булінг є неприпустимим, і що вона може допомогти його зупинити, коли повідомить про нього дорослому або зробить це анонімно.

Виховання здорових стосунків може допомогти зупинити булінг.

Попередження булінгу та втручання у разі такого інциденту – це більше, ніж просто його припинення.

Це сприяє також розвитку здорових стосунків. Здорові стосунки передбачають взаємодію між людьми на основі взаємної поваги, чи то особисто, чи через Інтернет. Метою є надання допомоги у забезпеченні того, щоб усі учні мали здорові, безпечні, засновані на взаємній повазі і доброзичливі стосунки з усіма людьми в їх житті.

Вчителі, батьки та інші дорослі надають підтримку і дають особистий приклад дітям, показуючи їм, якими мають бути здорові стосунки. Позитивні стосунки дітей з іншими дітьми залежать від позитивних стосунків із дорослими.

Учні, які здатні підтримувати здорові стосунки, навряд чи будуть знущатися з інших, скоріше вони будуть підтримувати учнів, які є об’єктом булінгу, і будуть більш здатними досягти своїх цілей в освіті. Пропагування здорових стосунків є головним способом запобігання булінгу і створення безпечної і приязної атмосфери у школі.



АЛГОРИТМ ДІЙ У ВИПАДКУ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ)

У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ

· Термінове втручання

· Надання першої допомоги потерпілому

· Інформування керівника закладу освіти, де стався випадок булінгу (цькування), або батьків, учителів, психолога

· Реєстрація і розгляд випадку насильства

· Звернення до служби у справах дітей

· Звернення до територіального органу Національної поліції або Центру надання безоплатної правової допомоги

· Можливе звернення на «гарячу» лінію ГО «Ла Страда – Україна»

· 0 800 500 225 або 116 111 (для дзвінків з мобільного)

ПІСЛЯ ОТРИМАННЯ ЗВЕРНЕННЯ ДИТИНИ

· Відповідна особа або орган інформує керівника закладу освіти

· Керівник закладу освіти має розглянути таке звернення

· Скликати засідання комісії (педагоги, психолог, соціальний педагог, батьки постраждалого та «булера», керівник закладу та інші зацікавлені особи)

· Якщо комісія визнала, що це був булінг (цькування), то керівник закладу зобов’язаний повідомити уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

· У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг, а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України



Добірка змістовних мультфільмів про події з життя тих, хто відрізняється від більшості у спільноті, їхній емоційний стан та способи вирішення конфліктних ситуацій.

Чому одні нетерпимі до інших? Чому той, хто відрізняється від оточуючих, частіше залишається на самоті та стає об'єктом насмішок, а іноді – й проявів колективного цькування? В українському суспільстві зараз багато говорять про толерантність. Водночас найпоширенішими проблемами у колективах є булінг та мобінг. Чи можна запобігти виникненню цих явищ?

За даними численних досліджень, на вміння знаходити спільну мову з оточуючими впливає розвинутість емоційного інтелекту і, зокрема, емпатії – здатності розуміти емоційні стани іншої людини, бачити світ «її очима» та скеровувати власну поведінку відповідно до цього.

Розвиток цих навичок дозволить навчити школярів більш терпимо ставитись один до одного та попередити виникнення булінгу. Як саме можна розвинути ці здібності? Допоможуть у цьому спеціальні вправи та перегляд відповідних тематичних мультфільмів з обов'язковим сумісним обговоренням.

Мультфільм «Жив собі чорний кіт»

Мультфільм про те, як живеться чорному коту. Через людські забобони з ним ніхто не спілкується, тому він опинився у повній ізоляції. Всьому причина – чорний колір його шерсті.

Що відчуває кошеня, наскільки йому сумно і самотньо? Про це ніхто навіть не замислюється. Щоб не мати клопіту, всі його намагаються обійти десятою дорогою. Однак варто котові забруднитися у білу фарбу – ставлення до нього вмить змінюється.

Анімацію створено на студії «Укранімафільм» у 2006 році, режисер – Юрій Марченко.

Перегляньте цей мультфільм з учнями та проаналізуйте, чи справедливе було ставлення інших до кошеняти? Чи розумно будувати відносини з оточуючими, ґрунтуючись на їхніх вроджених особливостях чи зовнішності?

https://www.youtube.com/watch?v=8guUDoMg3sg

Мультфільм «Про пташок»

Історія про зграю горобчиків, які спілкуються між собою, сидячи на дротах. До них прилетіла доброзичлива чуднувата пташка, зовсім не схожа на них, тому горобці не прийняли її до гурту, хоча вона цього хотіла.

Щоб позбутися настирної гості, спільнота горобців спочатку її ігнорує. Потім закльовує, намагаючися зігнати зі спільного дроту, не розуміючи, які саме наслідки це може мати для них самих.

Анімацію створено компанією Pixar у 2000 році. У 2002 році мультфільм було відзначено премією «Оскар» у номінації «Найкращий анімаційний короткометражний фільм».

Цей мультфільм демонструє, що будь-які конфлікти впливають на кожного, незалежно від того, гурт це чи одна особа.

https://www.youtube.com/watch?v=G_4Eo2vFpRc

Мультфільм «Вірте у любов, вірте у Різдво»

Це історія про їжачка на ім'я Генріх, який уперше прийшов до нового класу. Він би з радістю подружився з однолітками, однак спілкуватися і гратися йому заважають колючки, через які він і сам страждає.

Минає час, і напередодні Різдва Генріх помічає, що однолітки шепочуться і сміються за його спиною. Коли засмучений їжачок виходить на шкільне подвір'я, його чекає несподіванка – подарунок від однокласників, завдяки якому вони зможуть дружити і гратися!

Анімацію створено у 2018 році австрійською компанією Jung von Matt/DONAU на замовлення Erste Group.

Подивіться цей зворушливий мультфільм з учнями та поясніть, що абсолютно з кожним можна знайти спільну мову, якими різними, на перший погляд, ви б не були.

https://www.youtube.com/watch?v=JINSasCYpmY

Мультфільм «Курка, яка несла всяку всячину»

Це історія про курку, яка мріяла про діточок, і одного разу вона знесла 7 яєць, з яких вилупилося 6 курчаток і один… маленький екскаваторчик.

На відміну від чорного кота, не зважаючи на те, що екскаваторчик був не такий, як курчата, батьки його любили і ставились до нього, як і до інших.

Анімацію створено на студії «Укранімафільм» у 2006 році, режисер – Марія Медвідь.

Перегляньте цей мультфільм разом зі школярами. Поясніть учням, що всі люди різні, однак кожному важливо відчувати себе частиною чогось більшого, ніж він є сам – членом родини, частиною певної спільноти тощо. Однак варто пам'ятати, що відчути себе насправді щасливим можна лише серед тих, хто дійсно схожий на тебе – за вподобаннями чи світосприйняттям.

https://www.youtube.com/watch?v=8-kWT-rNoEE

Мультфільм-казка «Гидке каченя»

«Гидке каченя» – всесвітньо відома казка данського письменника Ганса Крістіана Андерсена. Вперше вона була опублікована у 1843 році.

Це історія про маленьке лебеденя, яке з незрозумілих причин потрапило до родини качок. Тільки-но вилупившись із яйця, воно отримало прізвисько Гидке каченя за свою непоказну зовнішність, відмінну від «родичів».

Відеоверсію казки створено командою українського проекту «Світ казок» у 2016 році.

Ця казка допоможе пояснити учням молодшого шкільного віку те, що за непоказною зовнішністю насправді може ховатися яскрава непересічна особистість.

https://www.youtube.com/watch?v=X6wpnHunB00


Кожний прагне, щоб його розуміли і любили таким, який він є! Однак у шкільному, і навіть у колективі дорослих, люди поєднуються за певними об'єднуювальними принципами. Тому, якщо у цій спільноті є хтось, хто відрізняється від інших, він часто опиняється на самоті. Однак чи є це приводом для його цькування?

Навчіть своїх учнів знаходити спільну мову з кожним та бачити в оточуючих найкращі риси характеру, не оцінюючи інших виключно за зовнішністю. Це допоможе із вашого класу зробити справжній колектив та попередити одну із головних проблем у спілкуванні підлітків – булінг.



НАСТАШІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ

РОКИТНЯНСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

НАКАЗ

06.02.2019 36
с.Насташка
Про створення комісії з розгляду випадків булінгу

На виконання Закону України № 8584 від 18.12.2018р «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу», відповідно до методичних рекомендацій Міністерства освіти, науки та молоді, з метою виявлення та протидії булінгу серед учасників освітнього процесу, швидкого реагування на такі випадки

НАКАЗУЮ:

1. Створити комісію з розгляду випадків булінгу серед учасників освітнього процесу у такому складі:

Голова комісії – Можняк Ю.Д., директор школи;

Секретар комісії – Сич Н.Г., заступник директора школи з виховної роботи;

Члени комісії: Корчак Н.Ф., Лук'янець О.П., Корженко В.А., Герасименко В.В., Лазаренко О.М., Костина Н.О.

2. У випадках скликання комісії до її роботи залучати батьків, чиї діти причетні до випадків булінгу

3. Засідання комісії проводити у випадку письмової заяви керівнику закладу освіти.

4. До роботи комісії залучати уповноважених осіб Національної поліції України та Служби у справах дітей.

5. Класним керівникам постійно проводити роз’яснювальну роботу з учнями та батьками щодо їх відповідальності за дії, які прирівнюються до булінгу.

6. Довести до відома усіх педагогічних працівників про персональну відповідальність за випадки булінгу з їх боку чи спробу втаємничення таких випадків зі сторони учнів чи колег по роботі.

7. З даним наказом ознайомити усіх педагогічних працівників, учнів та їх батьків.

8. Копію даного наказу розмістити на офіційному сайті школи

9. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Директор школи Ю. Можняк



НАСТАШІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ

РОКИТНЯНСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

НАКАЗ

06.02.2019 35
с.Насташка
Про запобігання булінгу у школі

Відповідаю до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про місцеві державні адміністрації», статті 11 Закону України «Про запобігання і протидію домашньому насильству», Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання і протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 року № 658, Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення, затвердженого спільним наказом Міністерства соціальної політики України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров'я України від 19.08.2014 № 564/836/945/577, Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників з іншими органами та службами, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 02.10.2018 № 1047, листа Міністерства освіти і науки України від 29.12.2018 № 1/9-790 «Щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу», наказу департаменту освіти і науки від 11.01.2019 № 09 «Про запобігання булінгу в системі освіти Київської області» та з метою попередження в системі освіти області булінгу (цькування), сприяння реалізації прав осіб, постраждалих від булінгу, та ефективного реагування на факти насильства в закладах освіти та відповідного наказу відділу освіти від 05.02.2019 року №34

НАКАЗУЮ:

1. Призначити практичного психолога Корженко В.А. відповідальною особою для здійснення невідкладних заходів реагування у випадках виявлення фактів насильства (булінгу) та/або отримання заяв/повідомлень від постраждалої дитини чи інших осіб.

До 15.02.2019

2. Працівникам соціально-психологічної служби:

2.1. Опрацювати з працівниками школи нормативно-правові акти України щодо протидії булінгу та жорстокому поводженню з дітьми.

Корженко В.А., лютий 2019 р.

2.2. Налагодити співпрацю зі службою у справах дітей та сім’ї, відділом ювенальної превенції Рокитнянського ВП ГУ НП у Київській областіз питань запобігання булінгу та своєчасного виявлення здобувачів освіти, які стали жертвами насильства чи булінгу.

Корженко В.А., постійно.

2.3. Своєчасно реагувати на повідомлення про випадки жорстокого поводження з дітьми (булінгу) або загрози його вчинення та вживати відповідних заходів для його припинення.

Корженко В.А., постійно.

2.5. Своєчасно інформувати про дитину, яка постраждала від жорстокого поводження або стосовно якої існує загроза його вчинення, відділ освіти, службу у справах дітей та сім’ї та відділ ювенальної превенції Рокитнянського ВП ГУ НП у Київській області відповідно до нормативної бази.

Корженко В.А.,постійно.

2.6. Розмістити на веб-сайті школи інформаційні матеріали про запобігання та протидію булінгу, номери телефонів організацій та установ, служб підтримки, до яких можуть звертатися постраждалі особи, плани заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу, порядок подання та розгляду (з обов'язковим дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу в закладі освіти, порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та інформацію про відповідальність осіб, причетних до булінгу.

Корженко В.А., до 15.02.2019 р.

2.7. Проводити просвітницькі заходи, круглі столи, тренінгові вправи для педагогічних працівників, батьків, дітей та учнівської молоді та лідерів учнівського самоврядування з питань профілактики та протидії булінгу.

Корженко В.А., постійно.

2.8. Забезпечувати соціально-психологічний супровід (патронаж) здобувачів освіти, постраждалих від жорстокого поводження чи булінгу.

Корженко В.А., постійно.

3. Розробити план заходів, спрямований на створення в школі безпечного освітнього середовища, вільного від насильництва та булінгу, та забезпечити їх виконання.

Корженко В.А. Сич Н.Г. класні керівники, до 15.02.2019 р.

4. Проводити систематичну правопросвітницьку роботу з метою запобігання і протидії негативним наслідкам жорстокого поводження з дітьми та булінгу, недопущення порушень прав учасників освітнього процесу, захисту та відновлення порушених прав.

Корженко В.А. Сич Н.Г. класні керівники, постійно.

5. Розглядати питання щодо виявлення фактів насильництва та запобігання їх повторенню на засіданнях педагогічних рад, нарадах при директору, батьківських зборах тощо.

Корженко В.А. Сич Н.Г., постійно.

6. Передбачити у посадових інструкціях усіх педагогічних працівників обов'язок запобігати насильству (булінгу) проти дітей, у тому числі з боку дітей,вчасно виявляти випадки булінгу та вживати невідкладних заходів реагування.

Директор школи, до 15.02.2019 р.

7. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Директор школи Ю. Можняк

Вкладення
Кiлькiсть переглядiв: 711

Коментарi